Monday, December 9, 2013

Koir Punye Citer Lagi!!!

Do you like this post?
Hari ni hari rehearsal bagi pertandingan koir yang aku & my team joined. 

This wud be our 1st time gak masuk competition macam ni. Except bebudak pompuan yg seangkatan ngan aku ber-compete minggu lepas. Nervous aku tak sehebat minggu lepas punye. Kureng sket! Mungkin sebab dah dapat agak where we stand.

Hari ni hari STRESS.

Ramai giler orang dijangkiti angin puting beliung hari ni. Macam2 ragam aku nampak. Ada yg bengang. Ada yang marah. Ada yang frustrated. Ada yang sedih. Ada gak yang dah gave-up. Ada jugak yg dah demotivated. Hari ni last day. Esok dah nak compete ngn organisasi lain. Kenapa laa nak tarik diri hari ni?

Kepada all my frens.....exposure itu sangat penting untuk kita belajar dan menambahbaik sesuatu perkara. Tanpa exposure, kita takkan tahu kita berada di tahap mana. Haaa...tu yg memanjang dalam pale masing2 dah anggap diri sendiri selevel artis!

Apa yang berlaku hari ni? Masa rehearsal we did our level best! Tetapi of coz la our pitching tak perfect, compared to other groups yang dah prektis berpuluh2 tahun. Our team --- baru untuk pertandingan ni la kitorang blaja buat arrangement sume. In less than a week! 

So, my assumption --- aku rasa diorang ni hilang keyakinan diri untuk menang esok. 

Again, frens --- kalah dan menang itu adat pertandingan. Tak menang tak bermakna KALAH! Gunakan peluang yang ada ni utk belajar sebanyak yang boleh utk perbaiki our team.

Kalau aku nengok competitors lain tadi, memang banyak yang macam dah pro! Bila tanya, diorang mmg ada ongoing prektis. 

Selesai rehearsal di Putrajaya, kitorang sambung prektis kat gym opis lak. Aku tak dapat join sbb keje aku ada yang outstanding. Malu lak kalo tak siap. Cam tak pandai nak prioritize tasks lak. 

Papepon yang berlaku esok --- menang atau kalah --- aku akan doa yang terbaik untuk kitorang. Insha Allah, aku akan berikan my 200% tomorrow untuk conduct my team. 

Chaiyokkkk!!! Allahu Akbar!!!

Ambil placing kat atas pentas. Nak amek feel kunun...

Stayed back kat gym untuk jahit 'tepek'. Walopon sume dah kepenatan....

  

No comments: