Monday, January 2, 2012

Jika Aku Jatuh Cinta, Ya Allah SWT....(Mashallah, Indahnya!!!)

Do you like this post?
Ya Allah SWT, 
Jika aku jatuh cinta, 
Cintakanlah aku kepada seseorang yg melabuhkan cintanya padaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu. 

Ya Muhaimin, 
Jika aku jatuh hati,
Iizinkanlah aku menyentuh hati seseorang yg hatinya tertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dlm jurang cinta nafsu. 

Ya Rabbana, 
Jika aku jatuh hati, 
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling drpd hatiMu, 

Ya Rabbul Izzati, 
Jika aku rindu, 
Rindukanlah aku pada seseorang yg merindui syahid di jalanMu.

Ya Allah, 
Jika aku menikmati cinta kekasihMu, 
Jgnlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu. 

Ya Allah, 
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu, 
Jgn biarkan aku tertatih dan terjatuh dlm perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu. 

Ya Allah, 
Jika kau halalkan aku merindui kekasihMu, 
Jgn biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu. 

No comments: