Thursday, April 21, 2011

Pak Sanggup, Gile Kuasa atau Gile Glamour?

Do you like this post?
Hoooooaaaaaaaaarrrggghhh!!!!!

Bestnye la kalo aku dapat jerit kuat hati tanpa org sebelah-nyeblah bg pandangan pelik kat aku. Hehehe... Hari ini hari yang sangat tight untuk aku. Pagi, aku bebuat bz untuk persediaan taklimat yg aku kene bagi tentang keje projek aku. Kalo x prepare, wat nama aku busuk lak nanti. Dari kecik ibu den ajar masa kene tepat, keje kene rancang, idea kene catit. Bior jadik budak skema, jangan orang pandang kite bodoh.... Yola omak! Den cubo sedaya-upaya den.

Lepas habis sesi taklimat (alhamdulillah, aku yakin objektif sesi tu tercapai!), waktu lunch lari lak ke Studio A kat tingkat 3 untuk prektis koir Puspanita. Haa...bg geng2 yg mula senyum simpol tu, ghentikanla. Aku ahli Puspanita woi!!! As usual, aku ni mmg slalu dapat permintaan last minute. Akak yg agak close kat opis tu tetibe mintak tolong meriahkan pentas nyanyi lagu Puspanita. (Suddenly aku teringat sambutan hari pekerja kat SSP dulu. Makcik2 ngn pakcik cleaner kat skolah aku ngadap aku, mintak aku bawak geng joget lambak time diorang nyanyi. Konon dorang malu la.)

Dan kali ini seperti biasa, geng2 aku pon kene turun padang. Yg lawak, sebabkan respek, aku bgtau kakak2 tu, kitorg tatau mende, so we folow. Tapi bile dah 3 hari prektis dok gerak kiri kanan je dari mula sampai habis --- xleh jadi nih! Malu aa den joget cam Mr Bean depan orang! Aku terpaksa gak beranikan diri ckp ngn diorg idea aku bla bla bla.

Moral kat sini: Rupanye kakak2 tu igt kitorg ni dah terrer. Tu sbb masing2 malu nak ngajar steps. Frens, communication is important ya! Dont assume.

Itu pasal koir. Tup2 akak tu mintak jadik emcee. (kali ni aku teringat pertandingan koir tahun lepas. Aku kene jadik konduktor koir pastu bile part solo lagu, aku pusing nyanyi. Tu gara2 takde org len nak nyanyi or conduct laa). Audience ingat tu gimik --- ha ha ha--- padahal tu sbb terpaksa. We came out ngn idea tu and creativekan supaya nampak natural.

Mende alah acara tu esok, aku baru dapat agenda hari ini. Naper aku terima??? Frankly speaking, aku lemah ngn org yg mintak tolong. I cudnt say NO. Pastu dia ckp, org2 yg sepatutnye terlibat ada yg patah kaki la, cedera tangan la... gi bercuti laa...

Dan, aku angguk. Terima.

Tak cukup ngn tu, actually dari awal lagi akak2 tu request aku perform 3-4 lagu masa org tgh makan.

So lying on my bed now, thinking flow sehari esok. Petang tu ada event lain lak! Owh lupa, geng2 biro Puspanita aku lak soh aku jaga attendance kat pintu masuk. Baru ptg tadi dapat emel. Haa---nak gelak ke, nak nangis eh?

Cube bygkan, memule dok tercegat jaga attendance. Pastu lari jadik emcee...and announce diri sendiri nyanyi koir. Time makan, aku soh org tepuk tangan sbb aku nak nyanyi. Ini apa cita daa? Baik tukar nama jadik PUSPARENA!!!

Nak kata aku suka buat sume keje2 tu, not really! The truth is, dlm hidup aku, rezeki aku Allah SWT kurniakan muka berani and confident depan orang. Walo dalaman aku kecut giler, no one will know. Tak ramai org nak bagi arahan kat aku or berkawan ngn aku sbb aku ni ada muka sombong. (Dan pada manusia2 yg dalam pale dorang suka sangat berlumba, akan jadikan aku competitor.) Itu kata kengkawan aku sendiri! And it will be an issue bile org2 yg rapat ngn aku amik kesempatan mintak tolong macam2. Coz i cant say NO!!!

Bile lepak ngn member2 aku, pecah tawa kuat giler. Dorang dok panggey aku gile glamour. He he he bile pandang dari jauh, ada gak btolnye. Tapi geng2 aku ni, kalo aku tarik diri, dorang pon tarik diri gak. Kitorangnye motto: Kalo nak glamour or malu, bior sesama!!!

Persoklannya: Aku ni Pak Sanggup ke, Gile Kuasa or Gile Glamour? Ahhh...apa aku kisah kalo tiga2 betul pon!

Aku gak nak amik kesempatan ni utk thank my frens. Tak kisah aa korang dok gelar aku ratu lebah ka, apa ka...aku x marah. Aku syukur kat Allah SWT sbb dapat kengkawan yg very supportive! Kak Zura, Nitti, Wahidah, Roszi --- mekaseh sbb sudi jadik kawan aku. And sokong sumer perbuatan bodo aku. Cruzeely, korang mmg best!!! Chewah!!! Jiwang lak tetibe.

Sharing is caring: Bagi sesaper yg tersepit dek keadaan cam aku, penyelesaiannya tetap ada! Kalo tak tertalok dek badan, delegate. Nitti sanggop tolong aku jaga attendance, walopon tu takde kene ngene ngan dia. Emcee lak, aku berjaya convinced n pujuk Pip jadik partner. So kitorang leh gilir2.

Petang tadi dah pilih 8 lagu ngn partner duet untuk event esok.

1)Hati Kama
2)Joget Berhibur
3)Terbang Helang
4)Cinta Di Akhir Garisan
5)Teratai Layu Di Tasik Madu
6)OST Paloh
7)Terpana
8)Rindu Merindu

Malam ni lak aku ada keje opis kene siapkan. Nak carik mancis utk sengkang mata.

Merungut??? Definitely NO!!! Unexpected Life ni sangat FUN! Cuma aku perlu seimbangkan supaya on the same time, aku dapat fokus gak pada masa depan aku.

No comments: