Tuesday, April 19, 2011

ATV Adventure 16042011

Do you like this post?
Bagi sesape yang mahu pengalaman yang besh dan mencabar (sikitlaa...), boleh try aktiviti ni. Skill yang diperlukan cuma sepasang tangan yang kuat jek. So, bagi orang yang tak reti nek beskal, motor atau kereta, jangan risau. Sebab skill2 tu langsung tak diperlukan pon sepanjang aktiviti ni.

Samada uols lelaki atau perempuan pon doesnt matter coz time ni la uols bole nengok sapa berani dan sapa takot2 sikit.....hehehe. Aku dah nampak. Sebelum naik, uols toksah gebang2 dulu....try dulu haa....

Aku sebenornya nak kill-the-time jek sebab lepas aktiviti ni aku ada date ngan member2 CIMB aku. Mau main 'game biasa'. Tak sangka lak hari hujan pagi tu. Aahhh lagi best sebenornya. Sebab baju basah lencun dan aku tak bawak sehelai pakaian extra pon!
 Entrance dia.... 
 Posing ngan ATV demo

Masa dengar taklimat keselamatan

my pretty boy =P

Boss aku yang angkat 'peace' dari jauh!!! Hidop FF!!! Agi idop agi ngelaban!!!

Ini 1st challenge. Memula rasa tinggi dah, tapi kat depan lagi tinggi!!!

Tak dapek nak amik pic sendiri, aku tangkap jari je laa...
Dah sampai kat atas --- posing lagik mentara menunggu grup2 lain.
Serious, haus giler. Seb baik kat atas depa bawak air minum.
Amik pic ngan Kak Norlida ber-background-kan air terjun.
Hujan mula turun mentara tunggu geng2 lain sampai. MasyaAllah....besh. Aku baru kenal rupa pacat. Yekk. (Yang posing siap senyum sweeet ni boss aku lagi daa....psst...dia mmg alergic sket ngan camera. Cool, huh!)
At last dapek gak den amik gambar ngan Mr 23. Abg Zainal dok jeles sbb akunya ATV baru. Heheheh. Kita minum dulu!!!
Dah selamat sampai. Basah kuyup. Seb baik handphone x rosak. 

Thanks to ChiWaWa, Akim and Shah....sbb kerjasama dan smangat bersatu-padu (chewaaahh hahahah) uols satu family temankan aku hujung mgg ni. Indirectly korang bagi smangat kat aku. Seriously. At least aku x meroyan sensorang tahan hati dan telinga.

Join aktiviti ni actually memang satu challenge yang besar untuk aku. Ya-a-auwww...

Ingatkan takde pape. Sekali balik tu, aku dengar gak kesayangan hati dan buah jantung aku tu punya mulut bersuara lagi. Dey, kalo nak mengumpat, jangan share ngan member aku daaa. You tatau ka, member aku ramai talam dua muka sama you? Wakakaka..... Aku syak 'kawan baik' aku ni mmg takleh nengok sume bende yang aku buat laaa.....Sumenya salah. Padahal aku tak bercakap pon ngan dia. Pelik tul.

Depan aku macam sopan giler. Pijak semut pon macam tadak mati laa...But blakang aku, dia cucuk sana, cucuk sini....tabiat manusia planet mana la? Kita kena ingat, kuasa ALLAH SWT tu Maha Besar. Jangan reti post hadith nabi kat facebook je ye, sayang? (Meh, muaaah sikit!!!)

Dear besfren, ini pesanan ikhlas dari aku. Untuk hidup bahagia, jangan tengok orang lain. You are pretty in your own way. You can get your happiness anywhere. Tengok diri sendiri jek. Cari kebahagiaan anda dengan mengenal diri sendiri. And please, buangkan dendam dalam hati. Kalau nak sangat kawan ngan aku, mehla sini....kite berkenalan balik. I sudi....hahahaha. I love you....coz u make my day laaahhh!!! Ha ha ha.

Moral of the story: Nak main ATV, tak perlu skill naik beskal, motor atau kereta tau!!! Skill mulot pon takyah. =P

Ada orang tanya tips muka ceria kat aku walopon berzillion2 probs. Aku ni pelupa. Apa yang orang buat jahat kat aku, aku memang cepat lupa. Dulu kat skolah pon, member2 asrama aku nak pujuk aku balik, depa tunggu next morning. Masa aku bangun tido. In other words, aku gak pemaaf orangnya. Conclusionnya, hati kene bersih ye sayang. Hati bersih, naik ke muka. InsyaAllah.
Adiossszzz....

No comments: