Tuesday, November 15, 2011

South Korea Day 2

Do you like this post?
Catatan aku pada 2 Nov 2011 
Kat Bilik 603, Patio Inn Hotel
Orang Lain sumer dah tido
Mood: Penat. Still blur. Mixed Feeling (tengah mengantuk, tapi takleh tido) 

Hmm....hari ni sangat penat menapak naik turun subway dari Incheon (Juan Station) - Seoul dan balik semula ke Incheon. Selesai solat Isya', aku cuba gak lelapkan mata. Tapi tak dapat. Mula ingat umah. Ingat sume orang. Ada sebab mood aku masih blur. 

Bila pandang sekeliling, bilik hotel ni agak memusykilkan gak. Dahlah lampu bilik sangat kelam warna biru. Kat tv ada channel yg x sesuai ditonton, terutama utk kanak2 bawah umur lagik (...macam aku. Heheh =P). Hmm --- pagi tadi kat depan hotel, jumpa banyak gak call cards yg pelek2. Musykil...musykil. Tetibe rasa geli lak nak tidur. Bukannya hotel ni tak selesa, cuma rasa len macam je.

Awal pagi tadi, sementara nunggu Umair kat depan hotel. Sempatlak saksikan accident kete depan mata. Agak menggigil jugak tangan aku nak amik gambar. Sebab nengok ahjussi2 korea ni tgh bergaduh. Silap2 aku pon kene blasah, niaya! 

Accident kete.

Yang kewl tentang accident kat Korea ni, tak sampai 15 minit aku leh nampak polis, peguam, perunding sume datang untuk jadik perantara dua org pemandu yg tengah gadoh. Polis siap tandakan lagi dengan penanda putih kat tempat tayar kete berhenti sebagai bukti kemalangan. Untuk siasatan kot? Cuba perhatikan gambar kat atas.

Agenda asal hari ni ke Namsan Tower, Namdaemun ngan Han River Cruise. Tapi sebabkan tetibe rasa lebih worth it pegi DMZ esuk, so kitorang tried penuhkan hari dengan masukkan tempat2 yang dijadualkan nak pergi esok dalam hari ni punya schedule. Hua hua huaaa..... bayangkan lah betapa 'berlobang'nya kaki aku saat mem-blog nih. Hehehehe. Yeah, Malaysia Boleh!!!

Hari ni blaja naik subway, naik bas ngan naik cable car. Versi 'camwhore' yg busok la kan...terpaksa. Kalo dak, x dapek nak amik gambor nih! =P
Nak ke Namsan Tower, kene lalu jalan ni dulu. Bile berjalan mendaki, wajib BB tinggal kat blakang aa....Naseb baik pagi, so semangat masih membara2. Agak jakun dengan warna daun. =P Kat mesia, pokok2 sume warna hijau jer.
Teddy bears. Kat sini ramai yg beratur nak amik gambar. Kitorang snap cepat2 and cakap, "Cepatlah, nanti orang marah!" Sekali, aunty Chinese yang tgh tunggu turn tu jawab, "Tak marah. Tak marah." So, berhati2 uols ketika bercakap. Naseb baik tak ngumpat! Hahahah.
 Namsan Tower
 Ketua Pengawal Kubu
Ada gaya KPOP tak? Hahaha....Posing kat sini pon jadilah...blakang tu toilet yer. Toilet kat Korea ni sangatlah bersih. Tak tipu!!!
 Cable Car (.....punya tiket)
Sempat singgah kat Myeongdong
With DBSK yang now dah jadik JYJ (boyfren lama aku ~wink) Kat kedai ni, punyalah ramai orang jaga kat pintu. Aku berlakon buat2 nak masok kedai sambil bagi signal kat Nitt, soh amik gambar. LoL. Berjaya!
Ahjumma baik hati @Namdaemun. Kat area sini, banyak souvenir yg murah2 utk bawak balik mesia. Beli je, sepapan ke....uols boleh pecah2kan untuk 8-10 orang. Jimat dah tu. =P
 Aku and Nit yang kepenatan setelah memborong brooch Korea @Namdaemun
Berehat lagi @Namdaemon Market sementara menunggu orang lain shopping
Dalam pukul 6pm. Masing2 dah kepenatan. Singgah makan ikan bakar sedap kat Jongno. Time ni, kitorang decided xmo pegi Dongdaemun utk carik Silk. Tak larat. Carik kat mesia je lah.
 Last destination utk hari ni. Han River Cruise.

Ikutkan hati, aku dok tanya sendiri....kaki dah macam nak berlobang terhakis sebab menapak naik-turun subway ngan bas. Naper laa nak naik lagi cruise-cruise ni? Tapi bile pikir2, dah alang2 sampai....nape nak lepaskan? So, berkat kesabaran yg jitu.....dan tidak putus asa, kitorang ber-cruise gak sepanjang Han River ni. Nasib baik tak ikut kata hati, kan? 

Rasa hampir sume tempat hari ni aku dah cover. Mata ni masih lagi tak ngantuk. Nak main internet, mata dah penat ngadap pc lak. Lagipon nanti Kak Zura marah....hehehe. Nak kaco Nit ngan Kak Zura tido, takot kene silambam lak. 
So, terus2an main pad-pad (ipad) larrr.....

Mata boboklah....mata....

No comments: