Saturday, November 12, 2011

Cerita Busan Pagi Ahad

Do you like this post?
Dah lama aku tak mem-blogging. Lately ni sebenarnya byk jugak mende yang happened. Ada yang menarik, ada yang busan....ada yang x dapek den nak share.

Pendek citernya, aku x baper sehat. Ohok ohok.

Hari ni patutnya aku dah kene gerak awal2 pagi. Tapi demam selesema ngan pening pale masih lom kurang, macam kene duduk umah lah hari ni.

Ya Allah, terubat rindu aku kat nenek. Smalam mimpi arwah nenek. Agaknya sbb pikirkan dia sebelum tidur. Bangun subuh pagi ni, aku cam rasa happy sangat sampai lupa yang dia dah meninggal. Terpandang ibu tengah smayang, baru sedar dari mamai.

Rindunya......

Lately ni jugak aku x berapa rasa secured. Balik umah, aku prasan indon guyz yang dok menebeng seberang jalan umah aku tu, dok pandang lama2 tetiap kali aku balik keje. Dah beberapa hari. Smlm pon masa aku beli sarapan, pandang cam nak makan orang. Scarrryyy. Nak cakap ngn ibu, dia ni perisau sangat. Nanti x pasal2, dia hi-blood pressure. So, tawakal saja pada Allah SWT. 

Smalam, bila nak keluar awal pagi, aku prasan pintu depan umah aku dah ternganga. Hati rasa x sedap. Tapi proceed dulu dgn plan pagi. Kalo pikir banyak2, takot terpaksa tukar plan pulak. Aku kompemkan gak ngan Along tru tepon, kot2 la dia terlupa nak tutup sbelum dia balik umah dia awal minggu hari tu. Along cakap, bukan dia. Lagipun dah beberapa hari dia tak datang Kuang, naper lak smalam baru gate tu terbukak.

Memanglah tak perlu dikenang cerita2 lama. Dan aku x patot compare. Dengan arwah, character aku kat umah macam anak/cucu. Dengan ibu, character aku kene tukar jadi emak. Aku bukan merungut. Dua2 aku sayang. Cuma berbeza....

Ibu dah berkorban temankan aku malam2 ni pon, aku bersyukur sangat. Orang lain yang janji macam2 dulu.....mana entah pergi. Especially lepas dah gaveaway barang2 arwah, sume senyap sunyi. 

Isu rindu arwah ni pon aku takleh nak cakap kat sesape. Bukan aku tak move-on. Tapi ada bende yang susah nak explain. Orang lain tak paham. Pernah terlepas dulu kat ibu, sudahnya majuk panjang pulak. Jadi, kene pendam sajalah labu!!! =)

Papehal, aku kene yakin. Allah SWT memang dekat dengan aku. Insha'Allah, akan dilindungi.

Hmm --- esok ibu mintak aku cuti. Ada org nak dtg umah lak. So sepanjang hari ni, aku terpaksa kemas umah la nampaknya. Busannnnnnnn.

Ops Kemas Umah

No comments: