Wednesday, July 13, 2011

Seminggu Dah

Do you like this post?
Jam 12.20am.

Aku tak jadi stop counting days. At least untuk kali ni je.

Aku duduk2 sambil chatting ngan Along, baru perasan dah seminggu rupanya.

Kalau ikut jam sekarang, pada minggu lepas, masa yang sama --- aku kat SJMC.

Pukul 6.30pm. Terima call dari ibu, ibu cakap nenek mintak nak gi spital. Aku masih kat office. Petang tu nasib baek Nit ngan Faleh blanje makan nasi kandar. Aku tak lapar hingga keesokannya.

Hati dah rasa lain macam. Nenek mintak pergi spital??? Pegi klinik pon nenek takot. Pelik.

Aku called Pak Ham. Terpaksa jadik orang tengah. Maklumlah, orang2 dewasa dah xmo bercakap. Lepas called, teros balik umah. Kebetulan ada xcident lak, jalan jammed terok. Of course, mood aku lari.

Aku sampai umah nak dekat kol 8.00pm gak. Nenek dah bersiap2 tunggu Pak Ham. Datang pegang tangan aku, mintak aku temankan pergi spital. Walopon penat giler, aku angguk je.

Aku tau nenek takot. Bila Pak Ham sampai, dia soh aku tinggal. Siap conversed in English, plan nak bagi nenek masok wad, dapat rawatan rapi untuk malam ni.

Tapi nenek pegang tangan aku. Soh aku masok kete. Sampaikan Pak Ham pon tak tercakap apa2. Terpaksalah dia antar aku balik lewat malam nanti.

Sampai kat ER SJMC, doktor soh dok luar. Pak Ham gi makan dulu. Aku settlekan urusan pendaftaran nenek. Doktor kata keadaan nenek dah teruk. Confirmed, nenek kena masok wad!

Aku main snapped je pics orang2 tak berkenaan ni mentara menunggu sensorang. Busan.
Masa dirawat kat Emergency Room
Tag nenek masa ditempatkan dalam ICU.

Yang pasti, terlalu banyak sangat benda berlaku. Hingga ke saat2 akhir, macam2 dugaan. Ada satu janji yang termeterai antara aku, Along, Aunty Hada dan nenek --- sebelum nenek pergi. InsyaAllah, kitorang akan tunaikan sama2.

Tapi pengalaman sedih ni serba-sedikit buka mata aku tentang kematian. Ajal dan maut memang di tangan ALLAH SWT. Giliran aku, hanya Dia yang tau. Aku perlu mula siap2kan diri.

Hmm --- TAMMAT dah sesi aku pujuk diri. Hari ni insyaAllah, aku rasa aku makin kuat. Mungkin sebab aku dah boleh beribadah semula. Banyak sangat syaitan yang kaco --- buat aku jiwa kacau.

From now onwards, aku cuba untuk tak nangis lagi! Aku nak terus berlari, lepas bertatih.

Along, Kak Dah, Aunty Idah --- jangan risaukan Angah lagi. OK? :)

No comments: