Monday, December 12, 2011

Pokok Cili Special Along

Do you like this post?
Inilah pokok cili api Along yang baru beli dari Tesco minggu lepas. Best tau, takyah penat2 tanam. Beli yang siap ada cili2 muda. Tak salah aku rege dia dalam RM8 kot. Kelakar sangat. Tapi seriously, sangat-sangat cumelll.

(Part klakarnya, ni aku nak citer!) 

Tetiap kali aku terpandang pokok cili ni, aku nak gelak sendiri. Along ngan pokok cili dia. Dalam cuaca yang x menentu skarang, kejap panas, kejap hujan...dalam satu hari, aku nampak pokok ni banyak kali berubah tempat. Kejap kat luar umah, kejap kat sinki dapur. Pandai btol dia brubah2 tempat! Hehhehe...

Along begitu excited jaga pokok cili dia sampai sanggop mengangkut2 ke dalam and luar rumah untuk pastikan pokok cili dapat cahaya matahari yang cukup.

Kalo cenggini la gayanya, aku rasa masa cili2 dah sesuai dipetik, semua orang x sanggop nak makan. Sayang. Hihihi...

Pokok Cili Special Along =P

2 comments:

Farrah MF said...

Oh, pokok ciliku!
Ni namanya pokok cili ekspress.
Terus dapat hasil heheheh

Tie HT said...

salam,

lebat jugak buahnya..

btw JEMPUT JOIN GA DI BLOG AKAK :)