Saturday, April 9, 2011

Nyanyi ngan LIVE Band --- Sangat Best!!!

Do you like this post?
Mata dah nak terkatup. Ngantuk. Tapi perasaan sebaik saja sampai umah berbaur.

Alhamdulillah, selesai acara hari ni!

Malam ni, aku ngan Nit, Rosz and Chiwawa kene invite wat persembahan ngan opis aku nye live band. Brader2 ni dah ajak join since 2 years ago tapi aku segan. Plus aku dapat tau sumer anggota band mmg lelaki! Segan la den!!!
This year ada kelainan sket sbb kengkawan aku leh join skali. Aku bukannya takleh berdikari bab2 ni but bile babitkan lebih kurang 8 orang laki nak menghadap aku sensorang tiap petang prektis ---- aku geron dan malu! Bukan tak caya kat depa but aku sendiri rasa x selesa. Ye aa...luaran mmg aa jiwa hiphop. Dalaman tetap ada taman woo.... Siap ada bunga ngan kupu-kupu lagik! Brader yg mintak kitorang nyanyi tu dah bgtau sejak 2 mgg lepas yg kitorg kene nyanyi backup utk band dorang. But suddenly senyap. And kitorang lak tak mengharap sangat. Ada, ada --- takde, takpe.

Tetibe 3 hari before function, brader tu bgtau plan tetap ON.

So, selama 3 petang aa kitorang berlatih. Sehari, setengah jam. Satu mende yg aku suke bile hangout ngn depa ni, aku refresh and switch on button DISIPLIN. Tak sangka dorang ni bebetul professional! Brader2 ni, kat luar leh tahan aa gurau2 but bile dalam studio, cam kecut giler perot aku tgk muka masing2. Teringat lak muka band conductor ssp yg garang dulu. Arghhh....

Of course, aku tau sgt ngn sore aku sendiri. Ada prob tempo here and there. Tekak pon cepat sgt bengkak. Tadi --- outcome performance --- ada aa tempo lari sket, lupe lirik sket --- as usual! Member2 aku yg nyanyi backup ckp diorg nampak ramai bosses senyum. Frankly speaking, aku x nampak sesape pon! Nervous.

Awalnye, nyanyi dua lagu, then brader tu mintak empat but dgn condition tekak yg x begitu baik, aku tak brani. Yang klakarnye, aku ngan kengkawan aku dok blakang pentas tu tatau pon bile kene nyanyi, bile kene masuk --- tunggu arahan jela.

Last minute, diorg soh tambah lagu. Habis je nyanyi dua lagu, tetibe sorang brader yg jadik ala2 audio engineer soh aku backup male singer. Agak giler!!! But best! Hehehe... Lagu 70an ke 80an yang aku tak penah dengar. Tapi sbb kene push keluar, aku wat confident jek. Jeling2 male singer untuk ikut nak nyanyi part mana. Serious aku tak penah tau lagu tu. And yang paling lawak, before aku kuar dorang hulur percussion instrument kat tangan aku. Warna gold!!! Wakakaka.... Mende tu??? Tapi sbb sume last minute, aku kuar je goncang2 ikut sesuka hati. Tatau laa betul ke aku main. Kot kene bukak tutup ke, aku mmg tatau.

Pastu before balik, aku perasan reaksi sorang2 brader band tu. Hmm...secara jujurnya most of them agak pendiam (or sombong? Or malu? Hmm...not sure) ngan aku sepanjang tempoh prektis. Nak nyanyi duet tapi nak pandang depan jer. Puasla aku tebalkan muka aku....pandang2 utk build chemistry but x jadik. Aku lak jadik laki hihihi...Kengkadang kompius gak ngn respon and treatment dorang. But lepas perform je, tetibe lak sumer senyum. Siap ada yg ajak join next performance lagi.

Ni pics aku dapat from member2 opis yang in-charge of photos. Tak byk sangat. Hmm --- lenkali kene bawak camera sendiri lor....
Ni masa nyanyi lagu Suratan atau Kebetulan --- yang aku slalu joging lari tempo tu... =( 
 Senyuman ni aa yg mahal 
 Backup-ers Saloma 
 Lagu Asa re-he???
 
Gaya mulut burung...

 Best. Serious, dapat pengalaman yg best! Agak bangga dapat folo band tu walopon utk smlm jer.

Tapi mata kitorang dah ngantuk. Sume mintak permission balik tros.

Esok aku kene bgn awal. Nama aku naiklak jadik emcee untuk pertandingan bowling puspanita. Aku rasa dorang ni ingat aku pandai cakap kot? Yakin benar aku leh.... Hihihi tengok aaa esok, apa cer.



No comments: