Monday, May 10, 2010

Ucapkan SELAMAT JALAN to William!

Do you like this post?
Ahahaha --- u ols jangan marah! Aku memang suka bagi tajuk yang bikin panas! No -- no -- noooo --- ini BUKAN bermakna aku sudah berjaya melupus-gantikan William. Atau, aku sudah mencari pengganti William. Atau, aku dah campak William dalam sungai batu. Atau --- aku jual William kat kedai besi buruk. Sume2 tu aku tak jadi buat. Aku cuma nak tutup kisah hidup William je. Pic ni hanya sebagai gambar hiasan!

Penat woo --- aku mabuk hari ni. Tak tahulah kenapa. Mungkin sebab aku berdiri rapat dan lama giler sebelah abang-la-ensem-pakai-minyak-rambut-tebal dalam komuter. Tak penah aku bermesra ngan orang asing cam hari ni. Tulang belikat bertemu lagi! Wakakaka. Mesti terbawak2 ke mimpi punya malam ni. Pakcik cab yang bawak aku daripada stesyen komuter Sg Buloh ke Kuang tu pun dah sound soh aku cari plastik. Takot aku muntah laa tu! Ha ha ha. 

Setelah beberapa hari menjadi hitch-hiker bertauliah dan belajar balik naik sume jenis kenderaan awam --- hari ni aku dapat call daripada Pak Su. Dia cakap, Farid and dia akan hantar kete malam ni. Dengar Pak Su explained in detail, hati aku yang dah meluap2 ni setiapkali dengar nama William, jadi sejuk. Mana taknya, dua bulan ni berapa ghebu-hengget aku dah hilang???

Hari ni dah hari ke-3 berturut2 Pak Su ngan Farid datang umah nak settlekan hal William tu. Memanglaa diorang tak mintak duit. Tapi ibu soh gak aku hulur --- orang berbudi, kita berbahasa. Huaaaaaaaa. (Dahlah awal pagi ni aku terima berita buruk --- sob sob sob). Aku dengan tangan berat menghulur laa jugak, sambil hadiahkan senyuman paling manis. 

Dialog aku?
"Eh, ambil lah Pak Su. Susah2 je datang jauh2 untuk uruskan kereta ni." Dalam hati, ALLAH SWT je yang tahu.

Aah, akulah pelakon wanita Malaya terhebat. Tapi bila soh berlakon watak ayu2 cam Sindelellah tu, aku lemau. Gedik tak hengat!

Yang penting esok pagi pergi keje, aku dah tak payah menumpang orang2 kampung Kuang yang travel ke KL. Malu wooo duduk tepi jalan seawal kol 5.50 pagi! Seb baik orang2 sini bebaik. Aku je laa yang tebal muka.

Tapi walo sepenat mana pon hari ni, aku terhibur gak dengar pesanan and info Pak Su tentang William:
1) Kena tukar timing belt tak lama lagi.
2) Oil filter tu dia dah repaired.
3) Tiga benda (palam ke apa entah nama dia) yang buat bunyi bising tu dah dibaiki. Dah jadi empat balik!
4) Plastic cover yang tercicir kat tepi tempat duduk aku tu, dah dipasang balik. (ahahah --- aku ingat patah! Rupanya tercabut je.)
5) -------- dan yang paling penting, hari Sabtu atau Ahad, boleh hantar gi cuci. Huaaaaaa ---- ciss, Pak Su sempat lak dia nak perli aku! Si Farid tu dok gelak2 kan aku, hampehnya budak!

Siap cakap, dia malu kalo kete ada mekap tebal.

Malu??? Ohooo --- dulu aku malu. Tapi dah lelama, cam letih lak nak cuci. Lagipun, member aku dah perli aku macam2 pasal mekap tebal keta ni. Lali. Aku simpan kete dalam garaj yang ada pasir tebal. (Alasan --- wakakaka) Selalunya dua malam je simpan dalam garaj tu, keta aku dah mula pakai mekap. Pasir la, habuk la, tapak kaki kucing2 aku tu, tahi cicak la, tahi burung la, sawang lelabah laa ---- sume ada. Kalah dah Astro tu. Nak buat canne, aku kene gak jaga hati nenek. Dia bersusah-payah soh orang bina garaj tu. Nak park tempat lain pun walopun dengan alasan2 munasabah, nenek dah bising.

Dulu, aku banyak gak anak2 ikan yang rajin membantu mencuci mentara tunggu aku keja hari Sabtu. Tapi skang, aku dah tobat --- tak main anak2 ikan dah. Jadi, hilanglah semua pencuci2 kereta percuma aku!

Apa yang penting --- Red William dah tukar nama. Orang cakap, aku kena sayang keta. Jadi, aku kena letak nama orang yang aku sayang. Huh, betul ke??? Dulu aku minat Prince William tu, hampeh gak jadinya. Tak caya aaa!!!

So, nama baru William = Mat WiLaM. Wakakakaka --- mana leh tukar jauh2. Plet keta tu dah daftar camtu. Aku hantar sunat jek, kasi bunyi ada nama melayu. Sapa soh wat perangai banyak sangat ooo WiLaM!

No comments: