Monday, April 18, 2011

Puspanita Bowling Tournament 09042011

Do you like this post?
Pagi tu awal giler aku bangun. Hehehe --- walopon guna talian hayat daripada nenek tersayang ngan ChiWaWa. But alhamdulillah, managed to 'ceria'kan diri untuk dapatkan mood. Ini kiranya 1st time aku terima suka-suki job jadik emcee. Actually, aku sedar diri --- hehehe --- coz awal tahun ni, bila kakak2 Puspanita ajak aku jadik AJK diorang, aku dah bagi warning.

"Saya ni pemalas. Meeting2 saya takleh datang selalu. Tapi kalo nak wat banner ke, design simple2 untuk mende ke....edit pics ke.....tu boleh. Takot nak commit."

So, depa nak gak aku join, depa terima jek aku nye pra-syarat. Aku tak sangka lak bebetul depa kasik aku buat keje yang tak payah buat ramai2. Depa soh aku re-designed banner tahun lepas and kene jadik emcee untuk acara Pertandingan Bowling. Frankly speaking, orang mmg akan ingat aku dah biasa buat keje2 ni. (Aku ni kan pandai berlakon depan orang. Gaya macam pandai giler bercakap. But to share with you, aku ni pendiam sebenarnya. Bercakap pon --- BM tak lepas, BI pon so-so jek).

Tapi sbb amanat. Plus, aku tak buat keje satu pon, aku angguk je la. Emcee pon emcee laaa.....muka selamba gile. Tapi bila sampai umah, aku dok chit-chat ngan nenek aku. Mintak tips. Huaaa....no time to menyesal dah!

Note: Nenek aku ni dulu cikgu sekolah. Walopon gaya macam ustazah ngan muka skema sweet dia, tapi dia suka gak mende2 aktiviti sosial ni. Dalam kuarga aku, ibu (dia cikgu gak) ngan kakak aku yang terer bab2 pengacara ni. Sebab dorang mmg pandai susun ayat.

Hari acaranya, awal pagi aku check dulu 'map to Wangsa Walk'. Dengan bantuan kengkawan kat Twitter dan Kak Zub, and jugak application kat iPhone --- baru tahu, senang jek nak gi Wangsa Maju. (Wangsa Maju ni antara listed area yang aku slalu sesat).

Mula acara, as usual aku kawal setiap urat2 muka, jangan bagik nampak nervous. Aku mintak mic kat budak kaunter tu dengan gaya kewl. Ha ha ha --- berjaya doh! Time2 tu gak aku carik kakak2 Puspanita untuk kompemkan agenda acara and mintak nama VIP yang datang. (Siap soh tunjuk lagi yang mana satu!)

To conclude, acara berjalan dengan lancar. Aku nye expectation was not too high --- hanya harap tak rosakkan majlis orang jek. Alhamdulillah, aku nengok sume geng2 Puspanita senyum sonok jek. Kak Zub nak belanja makan kambing lagi!!!

 Masa Pendaftaran
Peeewwwiiiiittt!!!
VIP yang datang....
 Ambil gambar kenangan =P
Aku jadik jurugambar sambilan gak!
Dah habis acara!!! Yiiiihhaaaa!!!!
Ni hadiah untuk bowlers yang terrer2 tu!
Ni lak makanan --- beshla gak kalo tengah lapor ;)
Mengong!!!
Superwomen!!!

No comments: